BSc (Hons) Psychology – BPS ACCREDITED

Το City Unity College σε συνεργασία με το Cardiff Metropolitan University προσφέρει προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στην Ψυχολογία με την πιστοποίηση του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (BPS).

Το προπτυχιακό πρόγραμμα Ψυχολογίας έχει σχεδιαστεί για αποφοίτους λυκείου ή πτυχιούχους άλλων ειδικοτήτων που θα ήθελαν να γίνουν ψυχολόγοι και να αποκτήσουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου μέσω ΣΑΕΠ. Οι φοιτητές καλούνται να ακολουθήσουν 23 μαθήματα και να συγκεντρώσουν συνολικά 360 credits σε 3 χρόνια αν επιλέξουν full-time παρακολούθηση ή σε 6 χρόνια αν επιλέξουν part-time παρακολούθηση. Όλα τα μαθήματα και οι εξετάσεις γίνονται στα αγγλικά.

Γιατί να σπουδάσετε Ψυχολογία στο City Unity College

  • Το πρόγραμμα προσφέρεται σε συνεργασία με ένα από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της Αγγλίας, το Cardiff Metropolitan University, και παρέχει στους φοιτητές τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μέρος των μαθημάτων στην Αγγλία.
  • Το πρόγραμμα BSc in Psychology είναι BPS accredited. Αυτό σημαίνει ότι οι απόφοιτοί του εγγράφονται αυτομάτως στο British Psychological Society.
  • Οι καθηγητές του Τμήματος Ψυχολογίας είναι καταξιωμένοι ψυχολόγοι, ερευνητές και καθηγητές ο καθένας στο αντικείμενο που διδάσκει.
  • Το πρόγραμμα προσφέρεται σε full-time (3 έτη) ή part-time (6 έτη) παρακολούθηση.
  • Προσφέρεται η δυνατότητα για επαγγελματική άσκηση σε διάφορους συνεργαζόμενους φορείς σε όποιον φοιτητή το επιθυμεί.
  • Προσφέρεται η δυνατότητα συμμετοχής σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια σε όποιον φοιτητή το επιθυμεί. Επίσης, η διοργάνωση του ετήσιου συνεδρίου Ψυχολογίας και ειδικών σε θέματα Ψυχολογίας ημερίδων και εργαστηρίων από το City Unity College δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές να εμπλουτίσουν το βιογραφικό τους με δημοσιεύσεις, ώστε να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στον εργασιακό στίβο.
  • Προσφέρεται η δυνατότητα Counseling για την προσωπική εξέλιξη και ευημερία των φοιτητών μας καθώς και δωρεάν Tutoring για οτιδήποτε αφορά στην ακαδημαϊκή τους εξέλιξη.
Γιατί να επιλέξετε το Cardiff Metropolitan University
  • Βαθμολογημένο ως Silver στο Teaching Excellence Framework Rating (HEFCE 2017)
  • Το Πανεπιστήμιο βρίσκεται συνεχώς στις κορυφαίες λίστες αξιολόγησης Βρετανικών Πανεπιστημίων (The Times Good University Guide, The Sunday Times University Guide, The Guardian University Guide, The Independent Complete University Guide)
  • Το Πανεπιστήμιο έχει κορυφαία επίδοση για την υποστήριξη ξένων φοιτητών τα τελευταία 6 χρόνια στο Ηνωμένο Βασίλειο (ISB 2010-2015)
  • Το CMET είναι το Πανεπιστήμιο με την μεγαλύτερη βελτίωση στη φοιτητική εμπειρία (Times Higher Education Awards 2014)
  • Το 2015 το CMET βρέθηκε στην 3η θέση των πιο ανεπτυγμένων Πανεπιστημίων στο Ηνωμένο Βασίλειο (Complete University Guide, 2015)
  • Το 95% των αποφοίτων εξασφαλίζουν εργασία ή συνεχίζουν περαιτέρω σπουδές εντός έξι μηνών από την αποφοίτηση (DLHE 2016)
Διάρκεια & Μέθοδοι Εκπαίδευσης

Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται σε τρία ημερολογιακά έτη πλήρους παρακολούθησης (full-time) ή σε 6 έτη μερικής φοίτησης (part-time). Για την ολοκλήρωση του προγράμματος απαιτείται η επιτυχής παρακολούθηση μαθημάτων που ισοδυναμούν με 360 credits και η εκπόνηση πτυχιακής εργασίας. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων χρησιμοποιείται το απαραίτητο εποπτικό και εργαστηριακό υλικό, στο οποίο περιλαμβάνονται βίντεο-προβολείς, H/Y, και CD Players. Όλοι οι φοιτητές έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα INTRANET όπου καταχωρείται το διδακτικό υλικό, οι βαθμοί και οι ανακοινώσεις για όλα τα μαθήματα.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η δια ζώσης διδασκαλία, ειδικά σε προπτυχιακό επίπεδο, είναι πολύ σημαντική για την εις βάθος κατανόηση των διαφόρων θεματικών ενοτήτων. Για το λόγο αυτόν άλλωστε, όλα τα μαθήματα του City Unity College είναι απογευματινά ώστε να δίνεται στο φοιτητή η δυνατότητα να εργάζεται το πρωί και να παρακολουθεί τα μαθήματά του το απόγευμα.

Σε περιπτώσεις όμως αδυναμίας του φοιτητή να παρακολουθήσει κάποιο ή κάποια από τα μαθήματα, η ηλεκτρονική πλατφόρμα E-learning του City Unity College του παρέχει την δυνατότητα να κατεβάζει και να μελετά από το σπίτι όλες τις διαλέξεις των καθηγητών του και να ενημερώνεται για όλη την απαραίτητη βιβλιογραφία και τις εργασίες/εξετάσεις που πρέπει να παραδώσει πριν το τέλος του εξαμήνου.

Επίσης, σε περίπτωση αδυναμίας παρακολούθησης, δίνεται η δυνατότητα στο φοιτητή να οργανώνει εβδομαδιαίες ωριαίες συναντήσεις μέσω Skype meeting με όλους τους καθηγητές του για να εκφράζει απορίες του και να ενημερώνεται για όλες τις εξελίξεις. Για την οργάνωση αυτών των συναντήσεων θα πρέπει να είναι από την αρχή ενήμερη η υπεύθυνη του Τμήματος ώστε να μπορεί να παρακολουθεί στενά την πορεία του φοιτητή και να ενημερώνεται για την εξέλιξή του.

Τέλος, ο φοιτητής μπορεί να επικοινωνεί μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με όλους τους καθηγητές του αλλά και με την υπεύθυνη του τμήματος για να κανονίσει συναντήσεις και εποπτείες μαζί τους όποτε το επιθυμεί. Η υπεύθυνη του Τμήματος βρίσκεται επίσης στην διάθεση του φοιτητή μέσω τηλεφώνου για να μπορεί ο φοιτητής να έχει άμεση επικοινωνία με το Τμήμα του όποτε αυτό του είναι αναγκαίο.

Μαθήματα

Introduction to Psychology - PSY 4001

The importance of Critical Writing and Thinking in Science:

  • APA style
  • Critical Review of Psy Sources
  • Academic Writing

Perspectives for understanding and changing behaviour:

  • Biological
  • Behaviourist
  • Psychoanalytic
  • Cognitive
  • Social Cognitive
  • Humanist

Understanding real life behaviour through a comparison and evaluation of psychological insights from different perspectives in key areas such as:

  • Depression
  • Aggression
  • Obesity
  • Anorexia

Applying the perspectives in Psychology to education, through:

  • School to university transition
  • Socio-cultural approach
  • Behaviourist approach
  • Cognitive approach: Academic confidence
  • Cognitive approach: Learning styles

Research Methods - PSY 4002

  • The scientific method
  • Methods of collecting parametric and non-parametric data
  • Ethics in research
  • Ethical approval process
  • Experimental designs
  • Quasi experimental designs
  • Correlation designs
  • Within, between designs
  • Analysing research papers
  • Qualitative methods
  • Principles of reporting research
  • Report writing: skills and practices

Data Analysis - PSY 4003

  • Quantitative Methods:
    • Data handling
    • Levels of measurement
    • Descriptive statistics
    • Presenting data
    • Using mathematical formula
  • Key Concepts              
    • Probability
    • Normal distribution
    • z scores
    • Standard error
  • Computer and data handling
    • Data entry on computer
    • Saving and using data files
    • Summarising and describing data
    • Running and interpreting inferential statistics
  • Computer graphics
    • Bar graphs
    • Histograms
    • Box plots
    • Scatter plots
  • Non-parametric statistics
    • Independent chi square
    • Wilcoxon signed ranks
    • Mann Whitney U test
    • Pearson’s Product Moment correlation coefficient
  • Parametric Statistics
    • Paired t-test
    • Independent t-test
    • Spearman’s correlation
  • Qualitative Methods
  • Thematic analysis

Developmental Psychology I - PSY 4004

  • Concepts of development
  • Issues in developmental psychology which run through the module, e.g., nature/nurture debate, continuous vs. discontinuous development, etc.
  • Introduction to research methods in developmental psychology
  • Pre-, peri- and post-natal development
  • Perceptual development in early infancy
  • Physical and motor development
  • Language development
  • Cognitive development
  • Theory of mind
  • Attachment and early socialisation
  • Play
  • The influence of school and formal education
  • Moral development
  • Early friendships through to peer groups and friendship
  • Gender differences in development
  • Adolescence
  • Adult life
  • Ageing
  • Death, dying and bereavement

Social Psychology I - PSY 4005

Introduction to Social Psychology

  • History and development of social psychology as a discipline
  • Research methods utilised in social psychology
  • Ethical issues in social psychology
  • Perspectives in psychology applied to social psychology
  • Social cognition
  • Formation and measurement of attitudes

Social Perception

  • Models of communication
  • Channels of communication
  • Self-presentation and impression management
  • The detection of deception
  • Personal space
  • Attribution Theory

Social Relations

  • Need for affiliation
  • Consequences of social exclusion and loneliness
  • Determination of interpersonal attraction
  • Pro and antisocial behaviour

Social Influence

  • Conformity
  • Obedience
  • Psychology of tyranny
  • Attitude change and persuasion

Brain and Cognition - PSY 4006

Comparative brain anatomy:
Students are introduced to methodological and philosophical basis of comparative psychology.

The evolutionary and adaptive perspective:
The evolution of behaviour will be described with illustrative examples from the comparative literature. Students will be encouraged to consider the importance of ‘adaptive’ arguments relating to human evolution.
The functional units of heredity (i.e. genes) will be discussed both in terms of how they relate to evolutionary change and the relationship between gene mutations and chromosomal abnormalities on behavior.

Neurophysiological functioning of the central nervous system:
The structure and functional organisation of the vertebrate nervous system will be described.Basic processes of conduction and transmission within and between nerve cells will be described.Biological theories of learning, memory consolidation, drug addiction and reward, hunger and satiety, sexual behaviour, emotion and psychopathology will be covered.

Cognitive Neuroscience (Perception):
Cortical layers and microstructure.The Hubel studies – feature detectors.

Cognitive Psychology:
Perception – perceptual organisation and recognition theories.
Memory – modal and working memory models, explicit vs. implicit memory.
Attention – early and late selection theories and spotlight vs. zoom lens models.
Knowledge – long term memory organisation, e.g. schema theories, prepositional, divided attention networks.
Practical applications – drawn from eyewitness testimony, autobiographical memory and prospective memory.

Cognitive Neuropsychology:
Introduction to clinical deficits in perception, memory and attention.

Cognitive Neuroscience - PSY 5001

Animal learning and cognition

Learning theories - classical and instrumental conditioning.
Animal memory and perception.
Animal conceptual learning.
Trial and error vs insight explanations of animal problem solving.
Social learning and theory of mind.
The role of ecological and social forces in the evolution of cognitive abilities in animals.
Language in non-human primates.

Cognitive Neuroscience

Research methods in Cognitive Neuroscience.
Early visual processing and modularity of function.
Face and object recognition.
Selective visual attention.
Working Memory, Executive functioning and the frontal lobes.
Language functions and brain lateralization.
Cognitive aging.
Cognition and emotion.
Consciousness.

Research and Statistics - PSY 5002

Experimental Design

Designing experiments
Devising hypotheses from past research
Designing a research study

Data Analysis

On-way Analysis of variance (between and within)
Two and three-way Analysis of variance (between, within and mixed)
Multiple regression

Data interpretation

Understanding SPSS output
Interpreting results
Relating results back to research
Correctly reporting statistical findings

Qualitative techniques of analysis and interpretation

Interviewing
Interpretative Phenomenological analysis
Ethnography
Discourse analysis

Developmental Psychology II - Childhood Issues and disorders - PSY 5003

  • Communication disorders
  • Depressive Disorders
  • Anxiety Disorders
  • Attention-Deficit Hyperactivity Disorder
  • Autistic Spectrum Disorders
  • Eating Disorders
  • Intellectual and Educational Disabilities
  • Impact of the Media
  • Economic Deprivation
  • Emotional Deprivation
  • Substance Abuse Disorder
  • Sexuality and Gender Issues
  • Legislation of Childhood
  • Resilience and Protective Factors

Contemporary Issues in Psychology - PSY 5004

The content of this module will vary to reflect recent developments within psychology.
Four topics will be covered in one presentation of the module. These may include:

  • Addition: Psychological approaches to addiction and its treatment.
  • Gender: The importance of gender in psychological research
  • Exercise & Sport: The relationship between exercise and sport. Exercise and psychological health. Adherence to exercise programmes. Sports Performance.
  • Behavioural Genetics: Investigating the relationship between psychology, psychiatry and genetics in various aspects of human behaviour.
  • Obesity: What obesity is and what we can do about it; an overview of factors associated with the development and maintenance of obesity and an examination of existing treatment methods.
  • Education Psychology: The role of psychological research in education.

Cognitive Psychology - PSY 5005

Sessions will include:

  • Short-term memory: current theories and debates
  • Reasoning and problem-solving: current theories, debates and tasks
  • Interruptions: tasks, theory, and implications
  • Emotion and cognition: evidence for their relationship and current theories
  • Autobiographical memory: models, accuracy, lifespan effects
  • Prospective memory: different distinctions, current models, ageing effects, practical applications

Social Psychology II - PSY 5006

Sessions will include:

  • Critical social psychology
  • Interpersonal Relationships
  • Social Representations
  • Cross cultural social psychology
  • Group behaviour
  • Self and Identity
  • Psychoanalytic approaches to the family
  • Social psychology of emotion

Individual Differences - PSY 5007

The module will outline the theoretical background in 3 key areas: intelligence, personality and motivation.

Intelligence
Including: defining intelligence, measuring intelligence, hierarchy of abilities.
Personality
Including: examples of the major theories of personality and how they compare on nine dichotomies.
Motivation
Including: theoretical perspectives and issues involved in measuring motivation.
Methods and Measurement
Using the four key areas students will be introduced to testing individual differences. However, before learning about specific tests for intelligence, personality and motivation, general principles for psychological test development will be covered:

  • Issues in psychometric testing: classification of tests, test scores, test ethics, test bias.
  • Criteria for evaluating a test: test details, practical considerations, statistical considerations (reliability, validity, standardisation, norms).
  • Test construction: designing and developing psychometric instruments, statistical assessment, designing test items, item analysis.
  • After learning these general principles, students will be introduced to and will be able to evaluate the efficacy, reliability and validity of psychological tests specific to the four key areas: intelligence, attitudes, personality and motivation.

Project Dissertation - PSY 6001

The Project report will be written up as a research report, in an academic writing style.
The complete report will be 5,000 to 9,000 words (maximum) in length.
A full submission will also include an Evidence box which provides all the data collection and details regarding how it was obtained.

The report should:

  • introduce the background of the topic to be studied.
  • discuss relevant theoretical perspectives and research, and show how the present project is related to these.
  • justify the hypothesis tested or the aims of the study, where appropriate.
  • give a clear statement of the method of the Project, with details of the design adopted, e.g., what variables were manipulated, controlled and measured; materials used, participants tested and procedure.
  • give a clear description of the results obtained, with appropriate analysis.
  • provide a detailed discussion of the Project by interpreting the results obtained, relating the findings to the aims of the study and to relevant theoretical issues, and discussing the implications of the investigation to theory and practice.
  • The Project report will be double marked by the individual supervisor and a second supervisor arranged by the Project Co-ordinator.

Clinical Psychology - PSY 6002

Broader Issues Relating to Clinical Disorders and their Treatment

The following issues will be considered:

  • Thinking critically about psychological interventions and clinical research
  • The concept of evidence based clinical practice
  • The role of different mental health professionals
  • Factors that may contribute to the quality of psychological interventions
  • Issues around diagnosis
  • Resilience and risk factors
  • What is “abnormal”?

Examination of specific psychological disorders
A number of clinical conditions will be examined in detail. This will include aetiology, prevalence and treatments for each disorder.

Clinical disorders to be covered will include:

  • Depression
  • Anxiety Disorders
  • Psychosis
  • Personality Disorders
  • Disorders of Dependency
  • Eating disorders

Applied Psychological Testing – PSY 6006

Students will design their own psychological test. They will choose which type of test they would like to develop.

Students will research the existing research in their chosen area, they will then conduct psychological testing to collect data for evaluation of the reliability and validity of their psychological test.

The aims are to:

  • Allow the student to experience the process of designing new psychological tests.
  • Encourage the student to evaluate existing psychological instruments.
  • Help the student understand the procedures involved in reliability and validity testing
  • Enable the student to put into practice reliability and validity testing procedures.

Health Psychology – PSY 6009

What is health?

Concepts and definitions of health and illness.
Health beliefs and health behaviours.
Theories of health behaviour.

The mind-body relationship

Stress and its moderators.
Psycho-neuroimmunology.
Pain and pain management.
Chronic and terminal illness.
Illness behaviour and recovery.

The doctor-patient relationship

Communication and compliance.
The sick role.

Applications

Health psychology in maintaining and improving health.

Forensic Psychology – PSY 6010

The module will cover a wide range of current issues and debates in forensic and criminological psychology. Those that will be focused on in this module are as follows:

Definitions and measurement:
The definition, measurement and extent of crime in Britain - the "dark figure"
The social construction of "crime"

Models of criminal behaviour:
Theories of criminal behaviour, particularly:
sexual offending
substance abuse and criminality
treatment efficacy
Biological, Social and Psychological explanations

Intervention:
Psychological approaches to the treatment of criminal behaviour
Understanding motivation to engage in treatment and motivation to change
Exploring forensic psychology as a career

Occupational Psychology – PSY 6017

  • Personnel selection and development
  • Employee relations and motivation
  • Teams and leaders
  • Managing change
  • Job design and well-being at work
  • Stress and coping

By the end of the course students will be able to:

  • Carry out a job analysis, develop a person specification, identify suitable tools for selection of personnel.
  • Discuss the impact of various factors on employee relations and motivation.
  • Demonstrate an understanding of the processes of team work and leadership.
  • Critically analyse the relationship between job design and well-being at work.
  • Critically discuss the roles of stress and coping in the workplace.

Contemporary Issues in Psychology II – PSY 6018

Four areas will be chosen from the following:

  • Psychology of Women
  • Psychology of Globalisation
  • Psychology of Childhood
  • Community Psychology
  • Peace Psychology
  • Environmental Psychology
  • Psychology and Religion
  • Positive Psychology
  • Psychology and Ageing

On completion of this module students will:

  • Demonstrate knowledge of how psychological theory can be applied to social issues.
  • Have a critical appreciation of the relationship between theory and practice.
  • Communicate effectively about social issues and how psychology helps to understand them.
  • Critically evaluate relevant recent research.

Exercise Psychology - PSY 6022

  • Definitions of the areas of adherence, motivation, drop out and mental health and forms of instrumentation will be identified.
  • The theories of motivation will be discussed and applied to enhance exercise participation, aiming to promote exercise as a lifelong behaviour.
  • The benefits of exercise on the mental health aspects of stress, anxiety, depression and fatigue will be discussed for various populations.
  • Problems concerning the prescription of exercise programmes and the adherence to those programmes will be detailed specifically for obese, elderly, young, ill and disabled populations.
  • Methods to enhance exercise participation in the clinical, corporate and community environment will be identified.
  • Concerns with body image distortion and other aspects of self-perceptions will be discussed to increase awareness.
  • An analysis of the negative effects of exercise and the variables concerned with exercise dependence and addiction.

Applied Psychological Therapies – PSY 6024

This module bases on two (2) main axons to be covered:
Cognitive Behavioral Therapy (CBT)
Motivational Interviewing (MI)
General Info
Basic concepts
Clinical Practice (stages, building skills)
Overview of therapy
Case studies
Evaluation of CBT and MI

On completion of this module, the student will be able to:
Critically evaluate the effectiveness of psychological interventions leading to behavior change.
Relate theories and approaches to practical implementation.
Apply motivational techniques in various settings (e.g. workplace).
Develop and apply cognitive behavioral strategies.
Develop an understanding of the context for service delivery.

Project Proposal - PSY 6107

The Project proposal will be written in an academic style and provide background information, a rationale and some details of a possible methodology for the proposed project.

The proposal will be 1500 words maximum in length with a suggestion of around 1200 words for the background.
The poster presentation will be 10 minutes long and be given to a group of around 15 people comprising the project supervisor, another member of staff and peers.

The Project proposal will be marked by the supervisor and the presentation will be marked by the supervisor and another member of staff as arranged by the Project Co-ordinator.

On completion of this module the student will be able, with supervision, to:

  • Identify, review and evaluate a body of psychological research literature.
  • Develop a research question based on existing research.
  • Plan a programme of research to address that question.
  • Orally present their research ideas to their peers.

Μέθοδοι διδασκαλίας
  • Διαλέξεις: Είναι η κύρια μέθοδος διδασκαλίας για μεταλαμπάδευση γνώσης από τον καθηγητή προς τον φοιτητή. Παρέχουν στον φοιτητή την ευκαιρία να κατανοήσει εις βάθος μια θεματική ενότητα, να υποβάλλει ερωτήσεις και να ξεκινήσει περαιτέρω ιδιωτική μελέτη. Όλοι οι υπεύθυνοι μαθημάτων προετοιμάζουν τις διαλέξεις τους σε μορφή παρουσιάσεων, οι οποίες είναι διαθέσιμες, από την επόμενη κιόλας μέρα της παράδοσης, στην πλατφόρμα E-learning του City Unity College για να τις κατεβάσουν και να τις μελετήσουν οι φοιτητές. Η δυνατότητα αυτή δεν θα πρέπει βέβαια να αντικαθιστά την ενεργητική παρακολούθηση του μαθήματος διότι έτσι ο φοιτητής χάνει την ευκαιρία διαδραστικής μάθησης.
  • Μελέτες περιπτώσεων (case studies): Αποτελεί τον πιο επιτυχημένο τρόπο παραδείγματος, ειδικά στον τομέα της Ψυχολογίας, για να μπορέσει ο φοιτητής να κατανοήσει την θεωρία στην πράξη και για να είναι προετοιμασμένος για περιπτώσεις που μπορεί να του τύχουν στην επαγγελματική του πορεία. Για τον λόγο αυτό, είναι πολύ σημαντικό ο κάθε καθηγητής να είναι και ψυχολόγος ώστε να μπορέσει να προετοιμάσει εμπειρικά τον φοιτητή από το πρώτο κιόλας έτος του όσον αφορά στο επάγγελμα το οποίο έχει επιλέξει να ακολουθήσει.
  • Εκπαιδευτικές προσωπικές συνεδρίες: Χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση του φοιτητή σε ακαδημαϊκά αλλά και σε προσωπικά ζητήματα που αφορούν σε πιθανές αναζητήσεις και απορίες του φοιτητή για την εξέλιξη των σπουδών του και την επαγγελματική του πορεία. Σε αυτές τις συνεδρίες του δίνεται η δυνατότητα να εκφράσει τις ανασφάλειες και τις αδυναμίες του, εάν υπάρχουν, σε κάποια μαθήματα και να αναζητήσει τις κατάλληλες λύσεις μαζί με τον προσωπικό του tutor. Με λίγα λόγια, οι εκπαιδευτικές προσωπικές συνεδρίες αποτελούν μια στενή, προσωπική παρακολούθηση του φοιτητή για να του προσφέρουν στήριξη και ασφάλεια σε κάθε βήμα του.
  • Εργαστήρια: Αποτελεί την κύρια μέθοδο διδασκαλίας για όλα τα μαθήματα που απαιτούν στατιστικές αναλύσεις και προγράμματα. Τα μαθήματα αυτά διδάσκονται στα εργαστήρια υπολογιστών του City Unity College που είναι εξοπλισμένα με τα ειδικά προγράμματα στατιστικής που χρησιμοποιούνται στη Ψυχολογία. Ο φοιτητής μαθαίνει παράλληλα με τη θεωρία και τη χρήση αυτών των προγραμμάτων που είναι απαραίτητα για την έρευνα.
  • Ομαδικά σεμινάρια και συμμετοχή σε συνέδρια: Είναι πολύ σημαντικό για τον φοιτητή της Ψυχολογίας να συμμετέχει σε σεμινάρια και διαλέξεις ώστε να κατανοήσει τη σημασία της δια βίου μάθησης και εκπαίδευσης πάνω στα διάφορα ζητήματα της ψυχολογικής έρευνας. Η συμμετοχή του ξεκινάει από τον πρώτο κιόλας χρόνο των σπουδών του με την ενεργή συμμετοχή του στην διοργάνωση σεμιναρίων και διαλέξεων της Ψυχολογίας και συνεχίζεται για τα επόμενα δυο έτη των σπουδών του με την ενεργή συμμετοχή του σε αυτά μέσω δημιουργίας poster ή μικρών παρουσιάσεων. Οι ενέργειες αυτές εκτός του ότι του προσφέρουν εμπειρία και διασυνδέσεις στο μελλοντικό εργασιακό του χώρο, του εμπλουτίζουν παράλληλα και το βιογραφικό του ώστε με την αποφοίτηση του να έχει ήδη στο βιογραφικό του τουλάχιστον δυο με τρεις συμμετοχές.
  • Αξιολόγηση: Η αξιολόγηση των γνώσεων που αποκτήθηκαν κατά την διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου γίνεται γραπτές εξετάσεις, εργασίες και παρουσιάσεις. Η συγγραφή εργασιών και παρουσιάσεων επιτρέπει στο φοιτητή όχι μόνο να επιδείξει τις δικές του ιδέες και να κατανοήσει εις βάθος ένα θέμα αλλά και να προετοιμαστεί για τον τρόπο με τον οποίο γίνονται τέτοιου είδους εργασίες και παρουσιάσεις τόσο για την πτυχιακή του εργασία όσο και για τα συνέδρια στα οποία θα λαμβάνει μέρος σε όλη την διάρκεια της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας.
Μετά το Κολέγιο

Αναγνώριση Επαγγελματικής Ισοδυναμίας

Σύμφωνα με το νόμο 4393/12 τα πτυχία ευρωπαϊκών πανεπιστημίων που αποκτώνται με παρακολούθηση προγραμμάτων σε αναγνωρισμένα Κολέγια, τυγχάνουν επαγγελματικής από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων του Υπουργείου Παιδείας.

Τομείς Επαγγελματικής Απασχόλησης

Οι απόφοιτοι του BSc Health Psychology μπορούν να απασχοληθούν στον ιδιωτικό ή και τον δημόσιο τομέα στις ακόλουθες θέσεις:

  • Σε νοσοκομεία, ιδιωτικές κλινικές, συμβουλευτικά κέντρα.
  • Ως ελεύθεροι επαγγελματίες παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες.
  • Σε οποιαδήποτε θέση που σχετίζεται με ανθρώπινες υπηρεσίες.
  • Ως οργανωτικοί ή ανθρωπίνου δυναμικού ψυχολόγοι σε συνδυασμό με μεταπτυχιακές σπουδές στο Marketing ή στο Ανθρώπινο δυναμικό.
  • Ως ψυχολόγοι Υγείας, Νευροψυχολόγοι ή Κλινικοί Ψυχολόγοι σε συνδυασμό με το αντίστοιχο μεταπτυχιακό.
  • Στην διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας.

Προϋποθέσεις και Διαδικασίες Εγγραφής

Όλοι οι υποψήφιοι πρέπει να πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις για τα προπτυχιακά προγράμματα:

  • Να κατέχουν απολυτήριο λυκείου (ή ισοδύναμο) με βαθμό τουλάχιστον 60% του ανώτερου βαθμού του σχολείου
  • Σε εξαιρετικές περιπτώσεις θα απαιτηθεί συνέντευξη ή προπαρασκευαστικά μαθήματα ή εισαγωγικές εξετάσεις ή διαπίστευση προηγούμενης μάθησης σε συνεννόηση με τον υπεύθυνο προγράμματος.
  • Να τηρούν τις προϋποθέσεις για επάρκεια στην Αγγλική γλώσσα, που έχουν ως εξής:
    • Αποφοίτηση από λύκειο σε αγγλόφωνη χώρα όπου η γλώσσα διδασκαλίας ήταν τα Αγγλικά
    • Το IELTS (International English Language Testing System) 5.5 (Β2 Level)
    • Ενα ηλεκτρονικό/διαδικτυακό τεστ που θα οργανωθεί από το Τμήμα Εγγραφών

Απαραίτητα έγγραφα για την εγγραφή

Συμπληρώστε ένα έντυπο Αίτησης και υποβάλετέ το μαζί με το επίσημο Απολυτήριο Λυκείου ή ισοδύναμο, αντίγραφο βαθμών, πιστοποίηση αγγλομάθειας, προσωπική αναφορά (personal statement), 2 φωτογραφίες διαβατηρίου, αντίγραφο του διαβατηρίου σας ή της ταυτότητάς σας και, κατά περίπτωση, πρόσφατο Βιογραφικό Σημείωμα . Μετά την υποβολή όλων των εγγράφων σας, θα κανονίσουμε μια συνέντευξη με τον Διευθυντή του Προγράμματος για να καθορίσουμε τα προσόντα και τα ενδιαφέροντά σας.

Ενδιαφέρεστε για το πρόγραμμα;

Testimonials Φοιτητών

  • Testimonial
    Μεντή Δέσποινα, MSc Health Psychology

    Είμαι πολύ χαρούμενη που επέλεξα το City Unity College για τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στη Ψυχολογία της Υγείας καθώς, πέρα από μια εξαιρετικά ευχάριστη εμπειρία, μου προσέφερε και πολύτιμα εφόδια για το επαγγελματικό μέλλον μου. Το ευχάριστο και φιλικό περιβάλλον, το υψηλό επίπεδο της διδασκαλίας και η συνεχής υποστήριξη από το προσωπικό και τους καθηγητές του CUC/CMU κάνανε τις σπουδές μου ιδιαίτερα ευχάριστες και εποικοδομητικές. Το πρόγραμμα ήταν προσαρμοσμένο στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και του χώρου εργασίας. Υπήρχε συνεχής υποστήριξη, εποπτεία και καθοδήγηση από το καταρτισμένο διδακτικό προσωπικό του CUC, το οποίο προωθούσε την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης αλλά και την προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη του κάθε φοιτητή, ακόμη και μετά την αποφοίτηση από το μεταπτυχιακό. Το πρόγραμμα προσφερόταν από το Cardiff Metropolitan University, στο οποίο και τώρα συνεχίζω για το διδακτορικό μου ταυτόχρονα με την πρακτική μου άσκηση στο British Psychological Society, που οδηγεί στη χορήγηση της άδειας άσκησης του επαγγέλματος του Ψυχολόγου στο Ηνωμένο Βασίλειο και, κατ’ επέκταση, στην Ελλάδα.

  • Testimonial
    Σαριδομιχελάκη Φαίδρα - Γουλιεμίνα, BSc (Hons) Psychology

    Ως τριτοετής φοιτήτρια του City Unity College, μπορώ να μοιραστώ μαζί σας ειλικρινά δύο πολύ σημαντικά πράγματα. Πρώτον, πλέον μπορώ έμπρακτα να ενταχθώ στον χώρο εργασίας, νιώθοντας σιγουριά και αυτοπεποίθηση με την ακαδημαϊκή γνώση που αποκόμισα από τους εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς με διεθνείς διακρίσεις, ενθουσιασμό για διδασκαλία και θερμό ενδιαφέρον για υποστήριξη του κάθε φοιτητή ξεχωριστά. Δεύτερον, μέσα από αυτό το κολέγιο μου δόθηκε η ευκαιρία να έρθω σε επαφή με μεγάλες ακαδημαϊκές προσωπικότητες του εξωτερικού και της Ελλάδας, γεγονός το οποίο με ενέπνευσε να θέλω να γίνω καλύτερη φοιτήτρια και να αγαπήσω ακόμα πιο πολύ το αντικείμενο που σπουδάζω. Τέλος θα ήθελα να σας αναφέρω πως έχω προτείνει και συνεχίζω να προτείνω ανεπιφύλακτα το City Unity College, καθώς αντιμετωπίζει πρώτα τον κάθε νέο ενδιαφερόμενο ως άνθρωπο, αναγνωρίζει τις όποιες δυσκολίες μπορεί να αντιμετωπίζει και παρέχει ενεργή στήριξη σε όλα τα επίπεδα.

  • Testimonial
    Πολυχρονοπούλου Αικατερίνη, MSc Health Psychology

    The Master program in Health Psychology of Cardiff Metropolitan University offered at City Unity College really met my initial expectations and my professional goals in my preparation to become an effective and competent Health Psychologist. The staff and professors are supportive, and encourage me to become a critical thinker and to develop as professional and individual as well. The coursework was challenging and enriched my knowledge and research skills.

  • Testimonial
    Νίκος Τσιούμας, MSc Health Psychology

    Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τις σπουδές μου στο City Unity College, όπου παρακολούθησα το BA in Psychology και στο MSc in Health Psychology. Και τα δύο προγράμματα συνέβαλαν ιδιαίτερα στην επαγγελματική και προσωπική μου εξέλιξη και πρόοδο. Μου προσέφεραν εφόδια που είναι πολύτιμα στη σύγχρονη αγορά εργασίας, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Πρόσφατα έγινα δεκτός σε διδακτορικό πρόγραμμα πανεπιστημίου της Αγγλίας, κάτι το οποίο το οφείλω κατά μεγάλος μέρος στο προσωπικό του City Unity College, το οποίο υπήρξε πάντα υποστηρικτικό, αλλά και στα προγράμματα των σπουδών στο κολέγιο. Η περίοδος φοίτησής μου στο CityU ήταν η πιο εποικοδομητική της ζωής μου.

  • Testimonial
    Στοϊλας Γιώργος, MACP

    Earning a new degree while working full time in the Hellenic Air Force is challenging and not easy. I've chosen the Master's in Counseling Psychology because of the flexible options that were offered and the practicum in Organisations and Hospitals. The program prepares students for the profession and my learning experience at CityU was excellent .

Σχετικά Προγράμματα